בא לך על כסא סגול וקיר כתום במשרד ?

השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו

הראו לי את המשרד שלכם ואומר לכם מי אתם. המשפט מוכר לכם?
אז זהו, שזה עובד גם עם צבעים. כשאתם נכנסים לחלל עבודה בארגון אתם חשים את
האווירה ואת אופי העובד.

האם החדר משדר חום ואפשרות ביטוי האם יש בו אנרגיה ממריצה האם הוא מעוצב ומסודר
באופן נוקשה וסדרתי? ואולי הוא נותן תחושה של עומס ועייפות. אופן עיצוב ומראה המשרד
משקף את אופיו של העובד או את אופיו של הארגון אם הוא זה שקובע כיצד ייראה חדרו של
העובד.

סביבת העבודה היא מקום משמעותי בחייו של העובד, במקום זה הוא מבלה חלק גדול מחייו,
לכן חשוב לצבוע את הקירות ולהקיף אותו בצבעים הרמוניים, אלו משפיעים על מצב רוחו וכך
גם על עבודתו.

דמיינו לרגע, שאתם עובדים בתוך חדר עם קירות אדומים..מלחיץ? כעת הורידו טון ודמיינו את
הקירות בוורוד..נרגעתם? וחדר שכולו עם קירות לבנים…? מה קורה כעת? זו דוגמה לכך שיש
כאלה שיחושו נפלא ויש כאלה שירגישו שעמום וריקנות.

לצבעים יש תדרים המשפיעים על מצב רוחנו אך כל אדם הוא גם צבע מסוים של אישיות ויש
כאלה שמתאים להם קיר בכתום ויש כאלה שלא.

העלו בדמיונכם כעת את חדר העבודה שלכם והעבירו מברשת גדולה שצובעת את הקיר בצבע
שהייתם רוצים . איזה צבע אתם רואים? ובכן זה הצבע שאתם צריכים, זה הצבע שיעשה לכם
טוב, צבעו לפחות קיר אחד בצבע הזה ותראו מה קורה לכם, אם אינכם יכולים לצבוע הכניסו
חפצים בצבע זה.

לכל צבע יש תדר ששולח לנו אנרגיות. זה יכול להיות צבע שמוריד אותך למטה, שמלחיץ אותך,
או שממריץ ומניע אותך לפעולה. ידוע, שהצבעים החמים בגווני הכתום הם צבעים ממריצים לכן
ניתן למצוא אותם במסעדות ובבתי קפה,  אווירה כתומה היא מזמינה, חמה אך גם גורמת לאכול
וללכת מהר.

גוונים קרים כגון הכחולים, משדרים רצינות, אמינות וסדר, מעין צבע הייטקי, לכן ניתן לפגוש בו
בחברות הייטק, בבנקים ובלוגו של חברות רבות. אך דווקא בגלל היותו כזה מומלץ בחברות ומשרדים
כגון: מחשבים, עו"ד ורואי חשבון לשבור את הרצינות ולהעניק חללים פתוחים ובהירים, בעקרון עובדים
בתפקידים אלו הם לוגיים ונוטים להיות טיפוסים כחולים ואלו צריכים משב רוח מעורר (כתום).

שימוש יעיל ונכון בצבעים ניתן לראות בקליניקות של רופאים, שם ניתן להבחין בהשקעה של מחשבה
על העיצוב בכדי שהפציינט ימתין בניחותא לתורו. בשיפוץ שנעשה בבית חולים בילינסון במחלקת נשים
שינו את כל הצבע הירוק המקובל במחלקות לצבע ורוד עדין, עיצוב המשדר תחושה של רוגע ופינוק.

גם פסיכולוגים, מעצבי פנים, אדריכלים ואומנים משתמשים בצבעים על מנת לגרום למתבונן לתחושות
רבות ושונות. המודעות לצבעים גדלה עם השנים אך יש עדיין משרדים שאינם משקיעים מחשבה בנושא
וכל מה שנראה לעין זה ריהוט כהה, שטיחים כחולים מקיר אל קיר וקירות לבנים שהמסר הוא עבודה ללא
אווירה.

חברת 'סלקום' היא דוגמה טובה להשקעה בעובדים שלה, צבע הסגול אותו היא בחרה כמוביל,
הבא לידי ביטוי בלוגו ובחללי אולמות השרות, מסמל את האמפטיה, הרגישות והמודעות לזולת.
צבע זה נמצא גם בחללים הפנימיים בהם יושבים אנשי השרות הטלפוני ומשפיע על רוגע ועל שרות אדיב.

כיום, חברות רבות משכילות לדעת שהשקעה בעולמו הפנימי של העובד משפרת את מצב רוחו,
את תנובת עבודתו ואת השרות ללקוח.

כל  צבע מעלה במוחו של האדם אסוציאציות, רגשות ותחושות שונות. קרוב לוודאי, שחלק מהתחושות
ומרבית האסוציאציות הינן סובייקטיביות ואישיות המשתנות מאדם לאדם.

למרות שבעת ההתייחסות לצבע, אנו משליכים עליו את האסוציאציות הסובייקטיביות שלנו,
הפעילות האנרגטית "האובייקטיבית" של הצבע משפיעה על דרך ההתייחסות שלנו אליו.

יש להשקיע מחשבה יוצרת ולהבין מלכתחילה איזה צבע עשוי להתאים לי. אם אני טיפוס
אנרגטי מאוד ומתפזר בקלות לא מומלץ לצבוע באדום אלא בתכלת לאיזון. ולהפך אם אני
טיפוס איטי, שחושב ועובד לאט כדאי לשבץ אלמנטים אדומים.

עוד בבואנו לתכנן צבע במקום העבודה, חשוב להבין מה המסר / הקונספט שאני רוצה להעביר,
האם המקום הוא שירותי ופתוח ללקוחות או שהוא מיועד לעובדים (ללא כניסת לקוחות)? בכל
מצב יש להתחשב בכלל העובדים ולבחור צבע מוביל רגוע ונעים המתאים לכלל העובדים ולשהות ארוכה.

לכל מקום יש את ה"ריח" והאווירה שלו – כללים עיקריים לשילובי צבעים:
גוונים של צהוב, כתום, אפרסק וורוד משדרים חמימות. הם מניעים לפעולה וממריצים אנרגטית לכן
ניתן לשלב אותם עם סגולים, לבנדר או גוונים של כחולים שהם מעודדים רצינות, אדיבות, דבקות
במטרה ורוגע.

חשוב לשלב ירוקים אם זה עציצים, וילונות, רהיטים או תמונות- אלו משדרים צמיחה והרמוניה.
קיימים משרדים שתולים תמונות אפורות וכבדות עם מסגרות מאובקות כשההסבר של העובד,
הוא ש: "לא נעים, קיבלתי  את זה מקולגה/בוס/חבר" – ומה איתו? ומה על ההרגשה האישית שלו?
לא חבל?  עדיף להוריד ולהכניס תמונות שמשקפות אתכם ולא אחרים.

לאלו שעובדים מהבית, יש נטייה לאגור חפצים "לא שמישים" ולאחסן אותם בחדר העבודה,
זו טעות. כל חפץ שאין לו משמעות ושימוש תופס מקום פיזי ואנרגטי ומקשה על זרימה. לכן
יש לדאוג לחדר מאוורר, בצבעים שאתם בוחרים כי זו המחשבה, העבודה והאנרגיה שלכם.
תלו תמונה שאתם מזדהים איתה או מקמו חפצי נוי שגורמים לכם לחייך ולהרגיש טוב.
עצבו את החדר כך שיהיה לכם כיף להיכנס אליו ולעבוד בו. הצבעים יצרו אווירה נעימה אשר
תשפר את ההרגשה האישית ואת יכולת העבודה שלכם.

לסיכום היו מודעים לצבעים הסובבים אתכם והכניסו צבע לחיי העבודה שלכם ובכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *