צ'אקרות – משמעות מרכזי האנרגיה שלנו על חיינו.- חלק ג'

כעת בחלק ג', אנו מגיעים אל הצ'אקרות הגבוהות יותר אל המודעות.

צ'אקרה 6- העין השלישית
תחום- חוש האינטואיציה
צבע סגול, אנדיגו
מיקום: בין שתי הגבות, מעליהן, בבסיס הגולגולת, במוח, ובמצח.
איברים: איברי החושים, מערכת  אנדוקרינית –פיקוח על ההורמונים,
מוח תחתון, עין שמאל, אזניים.

הצ'אקרה השישית היא הצ'אקרה המחברת את האדם אל האינטואיציה, אל תת-המודע, אל היכולת
להבין תובנות מהיקום. היא אחראית לאיזון בין האינטואיציה, והרגש לבין ההיגיון והלוגיקה.
הצ'אקרה מעוררת בנו את התחושה של שלמות, הרמוניה מושלמת עם היקום. ובראש ובראשונה עם עצמנו.
האדם לומד לחיות עם הכוחות הפועלים ביקום, ומבין כי הוא אינו לבד וכי הוא
חלק מכוחות אלו, בשל הנשמה המצויה בקרבו.
כאשר לאדם יש שאלות לגביי ייעודו בחיים, ועולה בו התחושה כי כל הנכסים החומריים, כבר אינם
מספקים-אז מתעוררת בו המודעות לנשמה.
המודעות שמתעוררת בזמן התפתחותה של העין השלישית, משמעה רצון להרמוניה הוליסטית של הגוף,
השכל, הרגש, הנשמה והרוח.

מתוך העין השלישית אנו מסוגלים לראות כיצד אנו יוצרים את המציאות שלנו.
כל הידע כולו קיים ביקום, יכולת קבלת הידע מותנית ביכולתו של האדם להתחבר אל מקורות ידע אלו.

כאשר צ'אקרת הכתר אינה מאוזנת האדם עשוי לחוות את חייו דרך שכלו ודרך ההיגיון.
"תיאוריות" רוחניות ייראו לו בלתי הגיוניים, והוא יצטרך הוכחות הגיוניות וברורות או צורך לראות ולגעת,
על מנת להבין ולחוש.

כשצ'אקרה זו אינה מאוזנת יעלו בעיות פיזיות כמו:
כאב ראש, מצח, בעיות הקשורות בחושים: ראייה , שמיעה, אף, אוזן, ריח וטעם,
סינוסיטיס, עצבי פנים, בעיות שינה, ריכוז, וזיכרון.
רגשי: מחלות נפש, חשיבה שלילית, ריחוף-ניתוק מהמציאות, מנוכר מין הסביבה,
אגו חזק, גאוותן וצמא כוח. דיכאון, עצבות, מסתגר, תשישות נפשית ומנטלית,
פחד מהצלחה.

אמטיסט וקוורץ הן אבנים מצוינות לצ'אקרה זו, למעשה,  בכלל טוב שהקוורץ
תהיה בבית או ליד המיטה, זו היא אבן סגולה ומרגיעה.
הנחת אמטיסט בין הגבות, בזמן כאב ראש בצירוף נשימות מעגליות מקילה על הכאב.
כשהעין השלישית מפותחת אנו למדים להתחבר לחוש השישי, אותו חוש שעוזר
לנו להבין את המציאות מעבר לאיך שאנו קולטים אותה דרך חמשת החושים
האחרים.  מדיטציות ודמיון מודרך יעילות לאיזון ופיתוח צ'קרה זו.

צ'קרה 7- צ'קרת הכתר
תחום-רוחניות ותבונה
צבע –לבן
מיקום-כיפת הגולגולת ומעלייה ובראש.
איברים: מערכת העצבים המרכזית, חשיבה, מוח עליון, עין ימין.

צ'אקרת הכתר מסמלת הארה והיא מחברת אותנו אל הרבדים הגבוהים ביותר
של מודעות ורוחניות, צ'אקרה זו מחברת אותנו אל המידע האלוהי.
מתוך צ'אקרת הכתר אנו לומדים לקבל את עצמנו בשלמות כחלק אנרגטי ובלתי נפרד מהיקום.
מרגע הלידה אנו חווים את החיים כמסע על פני כדור הארץ, דרך צ'אקרת הכתר אנו מאפשרים לאור
ולאהבה הקוסמית לחדור דרכנו ולהאיר את גופנו, נפשנו ורוחנו באור של ריפוי, ואהבה.

צ'אקרת הכתר מהווה מאגר מידע שאיו לו גבולות, וגיל התפתחותה הוא אין סופי.
האור- האנרגיה הנכנסים דרך צ'אקרת זו ממלאים את שאר הצ'אקרות באנרגיה ומחברים אותם,
אותנו  אל הערוץ הקוסמי האין-סופי.

כאשר צ'אקרת הכתר אינה " מאוזנת" האדם יחוש חסר ייעוד ומבולבל.
כשצ'אקרה זו אינה מאוזנת יעלו בעיות פיזיות כמו:
מיגרנה כרונית, כאבי ראש, מחלות עור, דלקות בקרקפת, בעיית ריכוז וזיכרון,
אלצהיימר.עייפות נפשית ורוחנית, תשישות, אפילפסיה, חוסר התמצאות, ורטיגו,
נשירת שיער, סחרחורות, חוסר זיכרון, אובדן שיווי משקל, נדודי שינה.
רגשי: בלבול, ריחוף, אותיזם, אסטרונאוטיות, פרנואיד, סנילי, הפרעות שינה ועצבים,
גם כאן אבן הקוורץ טובה לאיזון צ'אקרה זו ובנוסף גם יהלום וקריסטל.

במהלך הנחיה של מדיטציה בדמיון מודרך עולים דברים שונים.
בסיומה- אנשים מספרים איך הרגישו יש מי שלא יכל לדמיין את האדום בצ'אקרת
הבסיס,  יש מישהי שדמיינה הכל אך לא יכלה להתחבר לכחול, למה? כל אחד בהיותו
קשוב לסוג זה או אחר של מדיטציה מבחין באיזה מקום בגוף ובנפש הוא מרגיש חסום,
לכן אני ממליצה לכל אחד עם עצמו, לקחת נשימות מעגליות (אוויר מהאף-לנפח את הבטן
ולהוציא מהפה) ולנגוע בדמיונכם בכל צ'קרה-וחלק בגוף כפי שהסברתי עד כה, למלא כל
אזור ואיבר בצבע שלו, להרגיש אותו ולבסוף להקיף את עצמכם באור-בצבע לבן
בצ'אקרת הכתר.

בכל לימודי גוף ונפש ובהתפתחות המודעות שלנו,  אנו למדים שצריך להיפרד מהאגו,
בקבלה- אומרים שהתענוג נמצא ביקום –באלוהי והוא מאוד רוצה לתת לך אותו,
אך קודם לכן, אנו אמורים להתחבר לחוש השישי, להבין את המציאות שמעבר לחושים
הרגילים, לשנות את היחס שלנו לעצמנו ואל חברינו ואל היקום, להבין שאנו חלקיק
אנרגיה מתוך כל חלקיקי אנרגיות רבים ביקום ובכוחנו להשפיע על היקום אם רק נדע
לשנות את היחס וההתבוננות שלנו.

צ'אקרה זו –מזכירה לי את הסרט "תעביר את זה הלאה" על מורה שמבקש מתלמידיו
לחשוב על נוסחה שתוכל לתקן את העולם, ילד אחד מחליט על תוכנית כזו: כל אחד
עושה מעשה טוב אחד לשלושה אנשים והשלושה (האנשים) גם עושים, כל אחד לחוד,
מעשה טוב לשלושה אחרים-וכך זה עובר הלאה.

אך שימו לב המעשה הטוב אינו בא ממקום של אני נותן-  אז אני מקבל ,
ולא ממקום של מה ייצא לי מזה, ולא ממקום של אגו-שהנה אני עוזר וזה נותן לי תחושה
של סיפוק-לא! אלא פשוט בעיתוי הנכון, במקרה המתאים פשוט לתת. וזהו. להמשיך הלאה.
נתינה ללא תנאי, כמו בשרשרת זה מגיע מאוד רחוק, לכו תדעו לאן….

רוצים לנסות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *